fredag 17 juni 2011

6 veckor

Så har halva tiden gått, det är med lite vemod jag inser att jag bara har 6 veckor kvar med killarna innan dom ska flytta till egna familjer. Denna vecka har Merlots blivande familj hälsat på så nu börjar man inse att jag inte kommer att få behålla dem för evigt ;) Tiden för första vaccinationen är bokad om knappt 2 veckor. Pga, eller tack vare, veterinärens semester kommer killarna att få flytta hemifrån första veckan i augusti så jag får några bonusdagar med dem.
Insåg att jag förra veckan missade att väga dem men veckans viktuppdatering lyder: Merlot 735 gr och Zinfandel 730 gr, att lilla Merlot har gått om storebror är ju rätt fantastiskt. Båda äter nu både torr och blöt mat och ibland används även stora lådan av de små killarna!! Så snart slipper jag sanden som sprider sig i huset och bara behöver oroa mig för papperspellets. De har även börjat undersöka huset allt mer, nu tar dom sig ända till ytterdörren men är snabbt tillbaka i "sitt" rum så fort mamma Nora kallar.
Blir inga enskilda bilder denna vecka däremot en massa mysbilder. Killarna har nu kommit på hur man tar sig upp i korgmöbeln och där är det mysigt att sova. Även papperskorgen under databordet är riktigt mysig, dock inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar