söndag 14 juni 2009

Kattungarna 5 veckor nu!

Ja så var det dags för mig, jag som ALDRIG skulle börja blogga, att skriva mitt första blogginlägg... Det får rätt o slätt handla om katterna för det är för dom jag skapat bloggen, eller ja Jessica skapat bloggen ;-) samtidigt som hon så snällt skapat mig en hemsida. Den 11/5 födde Nora två underbara sköldpaddstjejer; Zaca Mesa o Bonterra. Dom är döpta efter våra favorit vinerier från USA där av namnet Winery-kullen. Nora har varit en supermamma hela vägen igenom o Izze en fantastisk "farbror" till dom små. Tiden har rusat iväg o för en vecka sedan började dom äta riktig mat o även gå på lådan, dom har varit så duktiga med lådan, ikväll var det första "olyckan" då Bonterra blev "instängd" i matlådan med Nora o helt enkel kissade där. Kan förklara att matlådan är en transportbur där jag klippt ett lämpligt stort hål i "dörren" så att Nora o bebisarna kommer sig in för att äta men inte Izze, han får bara äta sin mat annars blir han lite rund om magen . Det är full fart i kattungerummet o Nora har fullt upp att hålla efter dom.

Sen för att inte bara blogga katter måste jag även skryta med att jag igår lörag vann kallblodsklassen i körning på SURF i Umeå. Epona, min underbara kallblodstravartjej, var som ett monster på framkörningen o gick som en gudinna under både dressyren och precisionen. Dressyren vann vi på höga poäng som jag faktiskt inte räknat med men otroligt vad roligt det är. Det värsta är att detta börjar kännas för bra, vi vann ju även debuten i Lycksele för 2 helger sen, pressen att göra bra i från sig i Villvattnet om 1 månad är ganska påtaglig... jag är rent ut sagt nervös o jag har inte ens anmält mig ännu!!!!

Men hoppla det här va ju inte så svårt... känner jag mig själv rätt så har jag väl skapat mig en facebook snart!!!!!! Ha né

3 kommentarer:

  1. Det gick ju bara finfint att blogga! Nu har man alltså ännu en blogg att följa.... pust....
    Nä, ta och skaffa Facebook också! Emmah är ju redan där!

    SvaraRadera
  2. tjoho camilla! grattis!! du får ge pållen en puss från mej!

    SvaraRadera
  3. Vad intressant med fina sibbekattungar och bra nordsvensk häst. Själv väntar jag kattungar efter samma pappa och är delfodervärd på ett härligt nordsvenskt sto. Jag skall följa din blogg.
    Ingrid.

    SvaraRadera