tisdag 30 juni 2009

7 veckor

Oj va tiden går fort!!! Nu har Winery-kullen hunnit bli 7 veckor o halva tiden har redan gått! O jag som knappt hunnit med hälften av allt man ska hinna göra med kisseungarna. Okej dom har lärt sig äta riktig mat själva, har inte behövt truga dom någonting, gå på lådan, Bonterra har behövt lite mer träning där än hennes syster, dom har prövat få klorna klippta och varit ute i gräset. I veckan måste jag försöka hinna "provbada" tjejerna så dom får en känsla för vatten oxå..
Var borta på körläger med Epona i helgen som var o hejbah vad det hinner hända mycke på 3 dagar här hemma! Tjejerna har tagit sig upp i klösträdet, som e stort, o busar där. " korgpelaren framför ena fönstret är en mysig sovplats o perfekt för att kunna ta sig upp i fönstret o leka med blomstackaren som står där :-)
Igår måndag hade vi besök av en granne som även har två rottisar. Hon skulle hälsa på bebisarna o hundarna fick då snällt vänta ute där även Izze o Nora var. Säger då det tur att katterna inte är rädda för hundar, än, Izze den kaxiga skulle ju prompt kolla va det var för två stora saker som kom på hans gård. Visst det var ganska läskigt med två så stora hundar då han bara träffat mindre hundar förr o då varit större men jag tycker att han var ganska kaxig som skulle kolla in dessa "bjässar", som jag kan tillägga är snälla o kattvänliga annars hade hon inte kommit in med dom på gården. Dock blev det lite för mycket när dom båda skulle kolla vad han var för lurvit lite småtjurig grej o då sprang han iväg o ena rottisen kunde då inte motstå att följa efter o leka lite tafatt med honom, en lek Izze inte uppskattade. Nu hände inte mer än att Izze blev borta i 10 minuter efter att dom gått hem så jag tror inte att han tog så hårt på det hela...

1 kommentar:

  1. Hej. Jag har några bilder på dig och Epona från lägret som jag kan maila till dig om jag får din mailadress.

    SvaraRadera